Logo Term - دسته بندی

پیگیری سفارش

رومیزی ترمه مدل گل

گالری تصاویر ترمه

چگونه ترمه اصل را از ترمه بی کیفیت تشخیص بدهیم ؟ 

خرید ترمه با کیفیت مسئله ای مهم است، که بر اساس جنس ،گل بوته ها و دوخت پارچه ی ترمه تعیین می شود. پارچه های ترمه اصیل عموما دست دوز و از نوع ماشینی آن ظریف تر هستند. رومیزی ترمه ، کوسن سنتی ، کوسن ترمه و پشتی سنتی در فروشگاه ترمه ، سجاده جانماز و حتی تابلو های ترمه گوشه ای از هنر ترمه بافی است. ترمه تنها یک پارچه نیست، ترمه ریشه در اعتقادات عمیق ایرانیان باستان و دین زرتشت دارد. گل های زیبای روی ترمه یا همان بته جقه ها خود نمادی از سرو خمیده به عنوان یک درخت بهشتی در روایت های زردشتیان است.

قیمت ترمه اصل قدیمی

ترمه های اصلی را می توانید از شرکت های معتبر ترمه فروشی یا از نمایندگی های آن ها تهیه نمایید.

هم چنین برای حرید ترمه های قدیمی اصل به عتیقه فروشی های معتبر مراجعه کنید. 16 819x1024 - ترمه چیست و کیفیت ترمه به چه چیزهایی بستگی دارد؟

تاروپودهای ترمه همچون نقش قالی با انواع گل ها در هم آمیخته است. ترمه های ابریشمی اصیل ودست باف ابریشمی،پشمی و با رنگ های گیاهی ساخته می شوند. سرمه دوزی با سیم نقره بر روی بته گل های ترمه سبب افزایش قیمت آن تا چندین برابر می شود و یکی از بارزه های کیفیت آن است.

یک ترمه می تواند دارای هزاران رنگ در طراحی خود باشد، تعداد این رنگ ها بر قیمت آن موثر هستند. اما مسئله مهم ارائه پارچه های بی کیفیت ترمه از جنس پلی استر است. این مشکل بیشتر حوزه ترمه ابریشمی را دچار اختلال می کند،زیرا ترمه های بی کیفیت پلی استر کاملا مشابه ترمه های ابریشمی و پشمی ماشینی هستند.

 

نحوه تشخیص کیفیت ترمه

 

جنس نخ ترمه:

جنس نخ رومیزی ترمه میتواند از پلی استر ، لمه ، ابریشم و فیلامنت باشد که ارزان ترین نخ پلی استر است و بعد فلامنت و رتبه بعدی ابریشم است.

شستن:

بهترین روش برای تشخیص کیفیت ترمه شستن آن می باشد. ترمه با کیفیت در اثر شستشو رنگ ها و طرح های خود را از دست نمی دهد، در حالی که نمونه های پلی استر فقد با یکبار شسته شدن رنگ پس می دهند.

er 2020 067 576x1024 - ترمه چیست و کیفیت ترمه به چه چیزهایی بستگی دارد؟
رانر ترمه پلی استر تراکم ۱۵۰

سنجش تراکم:

ترمه های با کیفیت پر تراکم ترهستند و برای تشخیص تراکم کافی است قسمتی از ترمه را از دو طرف بکشید. کیفیت ترمه در این تست با میزان کش آمدن آن رابطه عکس دارد. ترمه ی که بیشتر کش بیاید بی کیفیت تر است.

وزن :

هرچقدر ترمه سنگین تر باشد کیفیت ترمه بالاتر و تاروپودهای آن ظریف تر هستند و تراکم و زیبایی ترمه بیشتر می شود.

رنگ تار و پود:

هر چقدر رنگ تا و پود ترمه بیشتر باشد کیفیت آن بالا تر می رود.

نقش های دارای اصالت:

ترمه ها توسط کارخانه های مختلفی تولید می شوند. عموما این شرکت ها نام برند خود را بر روی پارچه کار می کنند. لذا پارچه های دارای نام ونشان اصیل تر هستند.

تقارن:

نقوش ترمه اصل باید متقارن و زیبا و شفاف باشد.

ضخامت:

یکی از نشانه های تشخیص ترمه اصل ضخامت پارچه آن میباشد که اگر بالا باشد کیفیت خوبی دارد ترمه ابریشم تراکم ۲۶۰ با ۸ رنگ تارو پود

 

تاثیر کیفیت ترمه در قیمت آن

هرچقدر کیفیت ترمه بالاتر باشد، قیمت آن بالاتر می شود. کیفیت ابریشم، رنگبندی،گل ها، ضخامت، مغذی دوزی و هر خدمتی که بر روی پارچه های ترمه انجام شود،کیفیت ترمه و قیمت آن را تحت تاثیر می گذارد.

کیفیت ابریشم:

انواع ابریشم از لحاظ کیفیت دارای دسته بندی های مختلف و حتی ناخالصی از جنس پنبه وپلی استر هستند،که برقیمت آن ها تاثیر گذار خواهد بود. این که از کدام جنس ابریشم در تولید ترمه استفاده شود بر قیمت آن تاثیر می گذارد.

PixSlider2 - ترمه چیست و کیفیت ترمه به چه چیزهایی بستگی دارد؟
رومیزی ترمه ابریشم ۸ رنگ

رنگبندی:

هرچقدر استحکام ترمه بالاتر و پرکارتر باشد،رنگبندی آن غنی تر خواهد بود. هر چقدر ترمه بهتر  باشد ثبات رنگ آن بیشتر خواهد بود. رنگبندی هر شرکت منحصر به فرد و دارای کد گذاری های مخصوص به خود است.

10 819x1024 - ترمه چیست و کیفیت ترمه به چه چیزهایی بستگی دارد؟
رومیزی ترمه مدل نسترن
er 2020 065 576x1024 - ترمه چیست و کیفیت ترمه به چه چیزهایی بستگی دارد؟

گل ها:

بته جقه، گل‌های شاه عباسی، بته خرقه، شاخ گوزنی، امیری، راه راه (محرمات)، بته سروی و بته بادامی از معروف ترین طرح های اصیل پارچه های دستباف و با کیفیت ترمه است.

اصولا هر کدام از شرکت های برند نساجی در زمینه ترمه از نوع خاصی از چینش این گل ها استفاده می کنند و با بارکد زدن اجناس نام و نشان خود را مشخص می کنند. پارچه های بی کیفیت از این نام و نشان برخوردار نیستند و کیفیت آن ها به مرور از بین می رود.

مغذی دوزی:

در تشخیص کیفیت ترمه مغذی دوزی یکی ازنکات مهم می باشد. در ترمه های بی کیفیت تمام کار ها با راسته دوزی انجام می شود. 

خبری از سرمه دوزی، زغره دوزی، توپردوزی برجسته، زرک دوزی آسترکشی و یراق دوزی نیست.ترمه های موجود در بازار اغلب ماشینی هستند، بنابر این باید دقت کنید.

 

خرید ترمه با کیفیت در فروشگاه ترمه سرمه

 

________________________________________________________________

تلگرام ، اینستاگرام ، پینترست 

logooo - فوتر تمپلت جدید

دانلود اپلیکیشن های ترمه سرمه

تمامی حقوق برای ترمه سرمه محفوظ می باشد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.